Share |

Με ευρώ ή δραχμή, θα μείνουμε άνθρωποι του τάληρου

Από πού να πας και τι να πιάσεις. Ανάβεις τσιγάρο και θαυμάζεις περίσσια υποκρισία και βλακεία.

Αξίζουν το θαυμασμό, την προσοχή και τον σεβασμό μας αυτές οι δύο ανθρώπινες συμπεριφορές και καταστάσεις. (Η πρώτη είναι συμπεριφορά και η δεύτερη κατάσταση (ανίατος;).

Αφήσαμε τα τραινάκια και πιάσαμε τα λεωφορεία. (Μην περιμένετε να δείτε τραινάκι, τουλάχιστον, φέτος. Αν και γίνονται προσπάθειες να κυκλοφορήσει, δίχως νόμιμη άδεια. Ο καυγάς στο δημοτικό συμβούλιο ήταν "άνευ νοήματος". Τις άδειες τις δίνει ο ΕΟΤ και προϋποθέτει ύπαρξη γραφείου εσωτερικού τουρισμού, κατάθεση εγγυητικής επιστολής και βεβαίως αίτηση για την χορήγηση όλων των πιο πάνω. Αίτηση που δεν έχει υποβληθεί!) 

Είναι και οι ανασκαφές στα Τζανάτα. Εμβόλιμα μπήκε και η πώληση του δικαστικού μεγάρου. Τι να πρωτοπιάσεις;

 

Ας πιάσουμε τα της παραλίας και του λιμανιού.

Κάποιοι έβαλαν λεωφορεία, σπάζοντας τις τιμές των εκδρομών που προωθούσαν τα κρουαζιερόπλοια. Προορισμός Μελισάνη, Μύρτος, Μακρύς Γιαλός. Γιατί όχι Πλατύς Γιαλός; (Ανόητη ερώτηση).

Οι διαδρομές είναι ωραίες και φτηνές. Πολύ καλύτερες από τις άλλες των τραινακίων και των λεωφορείων, που λειτουργούν σήμερα. Η φράση των πωλητών φτηνών εκδρομών: "Στο Αργοστόλι δεν έχετε να δείτε τίποτα" έχει βάση και πιάνει τόπο. Μόνο μαγαζιά που περιμένουν πελάτες κι ένα τραινάκι που σε πάει το γύρο της τσιμεντένιας πόλης.

Επαγγελματίας, που θίγεται (Δήμητρα Παπαδάτου) αντιδρά και καταθέτει μηνυτήρια αναφορά για "παράνομη άγρα πελατών". (Σε κάποια χρόνια θα εκδικαστεί σε ένα πουλημένο δικαστικό μέγαρο). 

Η εταιρεία των λεωφορείων(Στάμω Μανωλάτου στο kefaloniapress)  απαντά: "να υπενθυμισω σε καποιους συναδελφους μου τι σημαινει ελευθερη αγορα αλλα και τι σημαινει υγιης ανταγωνισμος". Ο κύριος Σπύρος Αλεβιζόπουλος, έγκριτος σχολιαστής των τοπικών πραγμάτων, βρήκε συγκλονιστική την επιστολή και αντικατέστησε τις "αστοχίες" του με αυτήν.

Ο εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ (μη κατονομαζόμενος στο ionianpress) : "«Αυτή τη γραμμή, την καλύπτει η αστική συγκοινωνία του ΚΤΕΛ. Και μάλιστα με ένα πολύ χαμηλό κόμιστρο! Ποιος τους έδωσε την άδεια να υποκαθιστουν  τις αστικές συγκοινωνίες»;

O εκπρόσωπος του κρουαζιερόπλοιου Armonia (Bλαχόπουλος, στο kefaloniapress): "Εάν μας θέλετε θα σεβαστείτε την πολιτική της κρουαζιέρας , θα σεβαστείτε την ευθύνη που έχουμε για την ασφαλή διακίνηση των επιβατών μας , εάν όχι, πάμε για άλλα λιμάνια... Και αυτό θα γίνει από το επόμενο ταξίδι μας."

"Ελεύθερη αγορά"  είναι και αυτό.

 Οι πράκτορες των εκδρομών των κρουαζιεροπλοίων παραμένουν σιωπηλοί. Πιθανά, να καλύπτονται από τη δήλωση Βλαχόπουλου, αν δεν έχει γίνει, μετά από παρότρυνση τους.

H κ. Στάμω απαντά: "Αν ο Κος Βλαχοπουλος ενοει παραμαγαζα και μαγαζακια τα γραφεια παροχης τουριστικων υπηρεσιων στο νησι, και προσπαθει με τετοιους τροπους να κλεισει την ελευθερη αγορα και να στρεψει τον κοσμο της Κεφαλονιας εναντιον καθε μορφης ελευθερου και υγιους ανταγωνισμου,τοτε ο κινδυνος εξαφανισης οχι μονο των κρουαζιεροπλοιων αλλα και καθε αλλη τουριστικης αναπτυξης στο νησι ειναι πλεον κατι παραπανω απο ορατος".

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο συνεδρίασε ταχύτατα, μετά από εισήγηση της "Τουριστικής Επιτροπής" της  προηγούμενης μέρας, για να ασχοληθεί με την τοποθέτηση πινακίδων και infokiosk. (Mας ενημέρωσαν για το τι θα συζητήσουν, αλλά δεν μάθαμε τι αποφάσισαν). Σίγουρα, συζήτησαν το θέμα, μια και υπάρχουν στη σύνθεση του "ενδιαφερόμενοι".

Εμείς, με τις λίγες γνώσεις που διαθέτουμε, πιστεύουμε πως όλα έχουν γίνει νομότυπα. Αλλά, αυτό θα μας το πει η δικαιοσύνη.

 

Και τώρα, τι κάνουμε;

 

Δεν κάνουμε τίποτα. "Ελεύθερη αγορά" έχουμε και για ομπρέλα να μη μας βαράει ο ήλιος, τη Μαφία. Θερίζουμε ό,τι σπείραμε. Χρόνια και χρόνια, ζούμε "τουρισμό", εξαρτημένο από κρουαζιερόπλοια και tour operators. Το "Νυστέρι" και το "ithacanet" ποτέ δεν πανηγύρισε για τα "μπαστούνια" και τη μεγάλη άφιξη κρουαζιεροπλοίων. Αντίθετα, δημοσίευσε την εμπειρία της καταστροφής των νησιών του Πάσχα, όπου ο τουρισμός της ολιγοήμερης διαμονής αντικαταστάθηκε από τον τουρισμό των ολιγόωρων αφίξεων.

 

Θα σας θυμίσουμε μια ξεχασμένη ιστορία:

Στα πρώτα χρόνια των charters, ο Πόρος ήταν σημαντικός τουριστικός προορισμός για τους tour operators. Πουλούσαν κι αυτοί ακριβές εκδρομές.

Ένα πρωί, τοπικό τουριστικό γραφείο άρχισε να πουλά φτηνές εκδρομές, με σχετική επιτυχία. Οι tour operators έφυγαν από τον Πόρο και ακόμα να γυρίσουν.

 

Μια κοινωνία , έρμαιο στις διαθέσεις των πολυεθνικών, πάνω στους οποίους βασίστηκε ο "τουρισμός". Τα λόγια, τα παχιά των τοπαρχών και των συνδικαλιστών του τουρισμού κρύβουν πίσω τους στενές και χρήσιμες σχέσεις με τους πολυεθνικούς γίγαντες. Η συμπεριφορά όλου του κομματικού και συνδικαλιστικού συστήματος στο θέμα της "διαπραγμάτευσης" με την  Easyjet λέει πολλά. Έβαλαν για "διαπραγματευτή" - εκπρόσωπο του δήμου και της τοπικής κοινωνίας ένα υπάλληλο γραφείου που πρακτορρεύει εταιρεία - tour operator!!!  (Και ο "διαπραγματευτής" χτυπιέται πως ήταν απλός διερμηνέας). Μπορεί, τον Ιούνιο, οι αφίξεις με τις πτήσεις chartered να αυξήθηκαν κατά 13% , ο τζίρος παραμένει κάτω. (Υπάρχει και η πολιτική του all inclusive). Κάποιος τους είπε και έκαμε και έρευνα πως αυτό είναι πιο φθηνό, από τη διαμονή σε ένα απλό τουριστικό κατάλυμμα. Από την αύξηση των 3.000 περίπου αφίξεων, οι 2.300 ανήκουν στις, ελεύθερες από tour operators, αφίξεις  ιταλών, που φέρνει η Rayanair. Αυτό από μόνο του, δείχνει το δρόμο, αλλά ποιος να τον δει;  Και να μη συγχέουν τις δύο εταιρείες. Έχουμε αποκαλύψει πως η easyjet κάνει πτήσεις chartered και ο κύριος όγκος των επιβατών είναι πελάτες των tour operators.

 

Aυτό το σύστημα δεν είχε λόγο  ή δεν μπορούσε να απεξαρτηθεί. Η Κεφαλονιά στο διεθνές τουριστικό στερέωμα δεν έγινε ποτέ brand name, μεγάλο, αναγνωρίσιμο όνομα. Είτε γιατί κάποιοι δεν ήθελαν είτε γιατί δεν μπορούσαν ή και για τα δυο μαζί.

Αυτό σπείραμε, αυτό θερίζουμε.

 

Η "οικονομική κρίση" είναι κρίση , πολιτισμική και πολιτική.

Η απελευθέρωση της Κεφαλονιάς από την Ύπατη Αρμοστεία των Αθηνών και τις πολυεθνικές αυτοκρατορίες θέλει ρήξη με αυτό που είμαστε και σκεφτόμαστε. "Ξεσηκωμός" με λογικές συντεχνίας, κάθε φορά που ενοχλείται η τσέπη μας, δεν είναι πολιτική και φυσικά "δεν απελευθερώνει" από τίποτα και δεν οδηγεί πουθενά. Η απελευθέρωση προϋποθέτει αυτοθυσίες και αλληλοσεβασμός, ανοιχτά μυαλά και ανοιχτές καρδιές.   Υπάρχει άλλη πολιτική, υπάρχει  γνώση και τρόπος. Αρκεί να εγκαταληφθεί η ιδεολογία της "αρπαχτής" και της αβάσταχτης ελαφρότητας. Είτε με ευρώ  είτε με δραχμή, δεν είναι τα νομίσματα που φτιάχνουν ζωές. Εμείς είμαστε.  Αυτό που είμαστε.

 

 

ΥΓ.Από το συντεχνιακό σκηνικό απουσιάζουν οι συνήθως "φωνασκούντες" ταξιτζήδες. Έχουν "κούρσα".