ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ από την ΙΘΑΚΗ για την ΕΛΛΑΔΑ και τον ΚΟΣΜΟ


Ομόφωνο ψήφισμα 19ης Αυγούστου 2023.

 

Να σμίξουμε. Όποιος νοιάζεται για τον διπλανό του, όσο και για τον εαυτό του, να σμίξει μαζί του και να δημιουργήσει κοινότητα- εκκλησία. Το ξεκίνημα δεν χρειάζεται πολλούς. «Όπου δύο ή τρεις, εκεί κι Εγώ», είπε ο Ιδρυτής της Εκκλησίας του Χριστού. Χρειάζεται αποφασισμένους.

 

Να ξαναγίνουμε Εκκλησία του Δήμου με τον τρόπο του Χριστού, του Αριστοτέλη και των Φιλικών : Φιλία και Αγάπη μέχρι αυτοθυσίας.

Δεν χρειαζόμαστε Εξουσίες. Άπληστες και επεκτατικές, από τη φύση τους, είναι η πηγή κάθε κακού, κάθε πολέμου, κάθε βίας. Η επίρριψη ευθυνών στην «κακή φύση του ανθρώπου» είναι προπαγανδιστική μετάθεση ευθυνών.

Η απροσδιόριστη «Μεγάλη Επαναφορά» με το χρονοδιάγραμμα και τους σκοπούς που έχει θέσει και τις δικαιολογίες που χρησιμοποιεί επιδιώκει την υποδούλωση και την εξόντωση των ανθρώπων. «Για να σωθεί ο πλανήτης», όπως μας λέει μία επίχρυση χούφτα εκπροσώπων μεγαλοεταιρειών και των «επιστημόνων» και πολιτικών που τους υπηρετούν.

Σκοπός τους είναι η καλλιέργεια της διχόνοιας, ο στρεβλός έως διαστροφικός ατομικισμός, έτσι ώστε να απομακρυνθούμε από τον πολιτισμό, όπως πρωτοεμφανίστηκε με τα Έπη του Ομήρου, και να μας επαναφέρουν σε πρωτόγονες συνθήκες βαρβαρότητας, αγριότητας και δουλείας.

Η Δημοκρατία που βασίζεται στις Εκκλησίες του Δήμου είναι Αντιεξουσία.

Και ο Χριστός πήγε ακόμα πιο πέρα, δείχνοντας τον εχθρό και υποδεικνύοντας τον τρόπο της απελευθέρωσης μας. Χωρίς καμία εξαίρεση «…οι άρχοντες καταδυναστεύουν τα έθνη και οι μεγάλοι τα καταπιέζουν. Αυτό δε θα γίνεται σ’ εσάς, αλλά εκείνος που θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας θα είναι διάκονός σας, και εκείνος που θέλει να είναι πρώτος, αυτός θα είναι δούλος σας, όπως ακριβώς ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήλθε να υπηρετηθεί, αλλά να διακονήσει και να δώσει τη ζωή του λύτρο αντί πολλών». (Ματθ. 20, 25)

Αυτός, ακριβώς, είναι ο σταθερός και νικηφόρος τρόπος της εκκλησιαστικής δημοκρατίας, όπως την επινόησαν οι Έλληνες και εμπλούτισε ο Ιησούς. Είναι ο τρόπος με τον οποίο χτίζονταν οι Ακροπόλεις και επιδιώκεται η Τελειότητα:

«Ἔσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, ὥσπερ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς τέλειός ἐστιν» (Ματθ. 5,48).

Αν αυτή είναι η παρότρυνση του Χριστού, εμείς δεν έχουμε κανέναν λόγο να χαμηλώσουμε τους στόχους και να μετριάσουμε τους σκοπούς. Συλλογικός σκοπός μας η Τελειότητα. Η Ηθική, Πολιτισμική, Πνευματική και Κοινωνική Τελειότητα είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να νικήσουμε υπέρτερες σε υλικό εξοπλισμό δυνάμεις.

Κι επειδή δεν μας αρέσει η αοριστία, ζώντας στην σημερινή Ελλάδα έχουμε να πούμε συγκεκριμένες επιθυμίες που κανείς δεν πρόκειται να μας χαρίσει. Πρέπει να δημιουργήσουμε την ενωτική εκείνη δύναμη που μας κάνει πιο δυνατούς από την Εξουσία.

Η ενότητα των πολλών είναι η δύναμη που μπορεί να νικήσει τη βία των λίγων.

Κι επειδή ελευθερία και φτώχεια είναι έννοιες ασυμβίβαστες, σμίγουμε, πέρα από τις ιδεολογίες και τα κόμματα μας, και προτείνουμε μία συμμαχία για την Ελλάδα και τον κόσμο. Πρωταρχικός σκοπός η κατάργηση της φτώχειας και η Ελευθερία. Όταν συμβαίνει το ένα, έρχεται το άλλο. Παραθέτουμε μερικούς τρόπους που μπορούν να φέρουν κοντά τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων που νοιάζονται γα τον διπλανό τους:

  1. Εγκαθίδρυση Δημοκρατίας. Αυτός είναι ο διαχρονικός τρόπος των Ελλήνων. Δημοκρατία χωρίς Εκκλησίες που αποφασίζουν, διοικούν και δικάζουν είναι ψευδώνυμο κάποιου ολιγαρχικού ή και πολύ αυταρχικού και απάνθρωπου καθεστώτος. Ο κοινοβουλευτισμός δεν είναι δημοκρατία.
  2. Μονομερής διαγραφή των ψεύτικων κρατικών χρεών, διότι είναι διαχρονικό προϊόν συμπαιγνίας τραπεζιτών και πολιτικών. Πάγωμα και επανεξέταση όλων των ιδιωτικών χρεών. Οι πλησίον στον οφειλέτη γνωρίζουν καλύτερα. Κανένας μόνος. Κανένας φτωχός.
  3. Ακύρωση όλων των μεταβιβάσεων κρατικής και ιδιωτικής περιουσίας, που πραγματοποιήθηκαν στα χρόνια της κατοχής, και επανεξέταση τους από τις κοινότητες, τις οργανωμένες πολιτικά με τον εκκλησιαστικό τρόπο.
  4. Κατάργηση του τόκου και διαγραφή του για όσους έχουν δανειστεί.
  5. Έκδοση χρήματος αντί για δανεισμό. Το χρήμα είναι δημόσιο εργαλείο, αντιπρόσωπος των αναγκών μας και όχι εμπόρευμα ιδιοκτησίας τραπεζιτών.
  6. Κατάργηση όλων των έμμεσων φόρων και όλων των λοιπών φόρων και των εισφορών, πλην εκείνων που αποφασίζουν οι κοινότητες. Αυτές ξέρουν ποιος πρέπει να δίνει, σύμφωνα με τα εισοδήματα του, και ποιος να λαμβάνει, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις αδυναμίες του.
  7. Παραγωγική, πολιτισμική και πολιτική αυτάρκεια είναι η προϋπόθεση της Ελευθερίας και της Ανεξαρτησίας. Σε λίγο, δεν θα ξέρουμε τι είναι αυτό που μας ταΐζουν, αν δεν το παράγουμε.
  8. Η Ελευθερία των ανθρώπων προϋποθέτει Ανεξαρτησία πατρίδας. Θέλουμε πλήρη και απόλυτη απεμπλοκή από τους πολέμους του ΝΑΤΟ σε Ουκρανία, Συρία, Αφρική και όπου αλλού. Απελευθέρωση συναλλαγών και αποκατάσταση σχέσεων με τη Ρωσία, όπου ζουν και ευημερούν χιλιάδες Έλληνες και εκατομμύρια ελληνορθόδοξοι βυζαντινοί. Ας σταματήσει η εθελοδουλία και η υποκρισία των «κυρώσεων», που στρέφονται κατά των λαών της Ευρώπης, όταν οι δήθεν ελληνικές κυβερνήσεις ουδέποτε επέβαλαν κυρώσεις στην κατέχουσα την Κύπρο Τουρκία. «Ουαί Υμίν», επικίνδυνοι για την πατρίδα υποκριτές. Η Ελλάδα και η Κύπρος δεν είναι ιδιοκτησία των πολιτικών τους και κανείς δεν είναι εξουσιοδοτημένος να παραχωρεί χώρο και εθνική κυριαρχία.
  9. Στη Δημοκρατία, οι πολίτες είναι οπλίτες. Η παλλαϊκή άμυνα πάντα σταματά υπέρτερους εχθρούς. Όταν προετοιμάζεσαι για πόλεμο, έχεις Ειρήνη, Ελευθερία και Ευημερία.
  10. Πολιτική είναι η Επιστήμη των Επιστημών, κατά τον Αριστοτέλη και τους αρχαίους Έλληνες. Δεν είναι «η τέχνη του εφικτού». Η ελληνική λέξη «Πολιτική» είναι πράξη πολιτών και όχι πολιτικάντηδων. Οι πρόγονοι μας δεν θεωρούσαν δημοκρατία την εκλογή αντιπροσώπων. Η Δημοκρατία είναι η εκκλησία που αποφασίζει, διοικεί και δικάζει. Είναι η Αυτόνομος, Αυτοτελής και Αυτόδικος Πολιτεία. Και ισχύει τόσο για την Εκκλησία του Δήμου, όσο και για του Χριστού.

Όλα αυτά δεν είναι «αιτήματα». ΚΑΝΕΙΣ δεν θα σου δώσει τίποτε από αυτά. Κανείς δεν δίνει αυτά που σου κλέβει κάθε μέρα. Δημιουργείς τη δύναμη που τα παίρνει. Δημιουργείς Φιλική Εταιρεία και Εκκλησίες παντού. Από λίγους οργανωμένους και αποφασισμένους ξεκίνησαν και θέριεψαν οι μεγάλες αλλαγές.

«Επώνυμους» δεν θα δούμε στο δρόμο μας κι ας μην ψάξουμε να τους βρούμε. Δεν έχουμε ανάγκη από άλλον ηγέτη και Σωτήρα. « …τὰ μωρὰ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα τοὺς σοφοὺς καταισχύνῃ, καὶ τὰ ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα καταισχύνῃ τὰ ἰσχυρά» (Α Κορ. 1,27)

 

Η Ιστορία μας καλεί. Η Ιθάκη υπάρχει για τον κόσμο.

Οι Έλληνες, ας θυμηθούν ξανά τον Χριστό και τους ποιητές τους:

«Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν λέγοντες· κύριε, θέλομεν τὸν Ἰησοῦν ἰδεῖν. ἔρχεται Φίλιππος καὶ λέγει τῷ Ἀνδρέᾳ, καὶ πάλιν Ἀνδρέας καὶ Φίλιππος λέγουσι τῷ Ἰησοῦ· ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀπεκρίνατο αὐτοῖς λέγων· ἐλήλυθεν ἡ ὥρα ἵνα δοξασθῇ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου». (Ιωαν. 12, 20-23)

 

«Κάμε ώστε ο μικρός Κύκλος, μέσα εις τον οποίο κινιέται η πολιορκημένη πόλη, να ξεσκεπάζει εις την ατμοσφαίρα του τα μεγαλύτερα συμφέροντα της Ελλάδας, για την υλική θέση, οπού αξίζει τόσο για εκείνους οπού θέλουν να τη βαστάξουν, όσο για εκείνους οπού θέλουν να την αρπάξουν, και, για την ηθική θέση, τα μεγαλύτερα συμφέροντα της Ανθρωπότητος…  Ας φανεί καθαρά η μικρότης του τόπου και ο σιδερένιος και ασύντριφτος κύκλος οπού την έχει κλεισμένη. Τοιουτοτρόπως από τη μικρότητα του τόπου, ο οποίος παλεύει με μεγάλες ενάντιες δύναμες, θέλει έβγουν οι Μεγάλες Ουσίες».

(Διονύσιος Σολωμός, από τους “Ελεύθερους Πολιορκημένους”)

 

(Οι φωτογραφίες, τα κείμενα και τα εξώφυλλα τους δείχνουν τι θέλουν να μας κάμουν).