Share |

Ithacanet προς Ε.Λ.Μ.Ε.Κ.Ι.

Πρώτη φορά που μας έστειλαν γράμμα (χωρίς εξώδικο).

Άλλη φορά, όμως, να το στέλνετε σε αυτόν που το έγραψε. Όπως , επίσης, να μην κάνετε επιλεκτική διανομή Δελτίων Τύπου.

Τώρα, εμείς που πρέπει να σχολιάσουμε;

Πάμε, συνοπτικά, γιατί η επιστολή της ΕΛΜΕΚΙ άνοιξε μεγάλα θέματα:

1. Οι εκδηλώσεις με την πενιχρή συμμετοχή του κόσμου και την κυρίαρχη έκκληση, "πάμε με το ΠΑΜΕ" δεν είναι και πολύ μεγάλες κινητοποιήσεις, ούτε συνιστούν "κίνημα". Νομίζουμε πως η εμμονή σας στην σύμπλευση με το ΠΑΜΕ δημιουργεί το πρόβλημα. Στη συνάντηση για τις συγχωνεύσεις, που διοργανώσατε, ήρθαν καμιά 25ρια άτομα και από μαθητές, μόνο τα παιδιά σας. (Βλέπε και ανακοίνωση "διασυντονιστικού μαθητών"). 

2. Συμφωνούμε με τη "συμπόρευση" και όχι "ταύτιση" που λέτε. Μα, μονίμως χωριστές συγκεντρώσεις κάνετε, παρέα με το ΠΑΜΕ. Και αυτό ισχύει και για μεθαύριο. Σας έθεσαν το θέμα τα αδέσμευτα από κόμματα σωματεία, για κοινή συγκέντρωση, με ομιλητές από όλα τα σωματεία και χωρίς ταμπέλες, πλην αυτές του συνδικαλιστικού κινήματος και ακόμα να απαντήσετε. (Προφανώς, νομίσατε πως δεν θα μπορούσα να διοργανώσουν δική τους συγκέντρωση). 

3. "Κινήματα" που έχουν μια προσκόληση σε ταμπέλες, πιο πολύ μας θυμίζουν διαφήμιση "προϊόντος", παρά πραγματική κινητοποίηση.

4. Βλέποντας την ανακοίνωση του "διασυντονιστικού" του ΠΑΜΕ, θυμηθήκαμε την ανακοίνωση από το 15μελές  τοπικού σχολείου, που απαιτούσε σε έντονο ύφος να μην το εμπλέκουν με το ΠΑΜΕ. Συμπόρευση το λέτε αυτό;

Συμπόρευση, χωρίς διαφημιστικά πανό, μπορούμε να κάνουμε; Πώς να μην έχει το "κίνημα" προβλήματα "στη μαζικότητα, στον πολιτικό προσανατολισμό του, στις κοινωνικές συμμαχίες και στις μορφές πάλης";

5.  Η οικονομίστικη αντίληψη "ότι η ίδια η κρίση εντείνει τις κοινωνικές διεργασίες" , κάτι σαν αυτοματισμός δεν προκύπτει από την ιστορία. Αντίθετα, η διεθνής των τοκογλύφων χρησιμοποιεί τις κρίσεις, για να επιβάλλει τις πολιτικές της "θεραπείας - σοκ", με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα. Μια κοινωνία, χωρίς παιδεία και με πολύ ραγιαδισμό, δεν μπορεί να παράξει  πολιτισμό, πολιτική και δημοκρατία. Δεν μπορεί να έχει την αναγκαία κριτική σκέψη για να κατανοήσει τι συμβαίνει και να αυτοκυβερνηθεί.

6. Γράψατε :"Η πολιτική της ενότητας «ενάντια στην κατοχή» και «για την εθνική απελευθέρωση» αθωώνει τη ντόπια αστική τάξη, την κυβέρνηση αλλά και τις πολιτικές δυνάμεις που έχουν συναινέσει στον ευρωμονόδρομο. "

Παρακαλώ, κύριοι καθηγητές των παιδιών μας, να είστε ακριβείς στις διατυπώσεις και να μην ακολουθείτε τις "ΠΑΜΕίστικες" πολιτικές διαστρέβλωσης. Με κεφαλαία, το κείμενο μας έλεγε:

ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΩΣ ΟΤΟΥ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ, ΩΣ ΟΤΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙ Η ΧΩΡΑ. ΣΥΝΤΑΧΤΙΚΗ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Αν αυτό εσείς το εκλαμβάνετε, σαν "αθώωση" της αστικής τάξης, της κυβέρνησης  και των πολιτικών δυνάμεων που έχουν συναινέσει στον ευρωμονόδρομο, φαίνεται πως οι λέξεις δεν επαρκούν ή πρέπει να συνεννοηθούμε σε άλλη γλώσσα. Αυτά είναι τα ελληνικά μας.

7. Γράψατε: " Αλήθεια οι συγγραφείς του δημοσιεύματος τι θέση είχαν πάρει για το Μάαστριχτ και τα προγράμματα των πολιτικών κομμάτων, τα οποία σήμερα ξορκίζουν γενικά; ...Και μπορεί κανείς να εμπιστευθεί μικροαστικές δυνάμεις που χθες προσκυνούσαν την ΕΕ των μονοπωλίων και σήμερα θέλουν να υποτάξουν στον «υπερεπαναστατικό» λόγο, στην οξυμένη μορφή πάλης το κίνημα που αναπτύσσεται στην πράξη κι όχι στα όνειρα του καθενός;"

Κοιτώντας γύρω μας, διαπιστώσαμε πως η παρέα του ithacanet έχει ψηφίσει στο παρελθόν, όλα τα κόμματα του ελληνικού πολιτικού πανοράματος. Ο καθένας για τους λόγους του. Αυτή η εμπειρία μας κάνει, σήμερα, να έχουμε καταλήξει στα συμπεράσματα, που διαβάζετε στα κείμενα μας και σας ευχαριστούμε που το κάνετε.

Κατά τα άλλα, δεν ξέρουμε τι είναι το Μάαστριχτ, δεν ξέρουμε τι εννοείτε όταν μιλάτε για "μικροαστούς" και δεν νομίζουμε πως τα κόμματα, συμπεριλαμβανομένου και του κομματικού ΠΑΜΕ, μπορούν να οδηγήσουν τη χώρα σε μια δημοκρατική - απελευθερωτική διαδικασία.  Διαιρούν και δεν ενώνουν.

8. Το κείμενο σας δεν ήταν πρόσκληση για αγώνες, αλλά διαφήμιση του "προϊόντος" που αυτοαποκαλείτε ΠΑΜΕ: "Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση ότι αποτελούν την επιλογή, για την αποτελεσματική άμυνα του σήμερα και την αντεπίθεση του αύριο, ο αγώνας για την παιδεία, η προσπάθεια μετατροπής του σε λαϊκή υπόθεση, η κάθετη ενιαία αντιπαράθεση με κυβέρνηση – πλουτοκρατία – ΕΕ, η συμπόρευση με το ΠΑΜΕ και την ΠΑΣΕΒΕ".

Εμείς, πάντως, θέλουμε να συμπορευτούμε, αλλά με ένα συγκεκριμένο στόχο : ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Γι αυτό και κάναμε πολύ συγκεκριμένο το πολιτικό αίτημα , που για πολλούς είναι "υπερεπαναστατικό" και πρόωρο: ΣΥΝΤΑΧΤΙΚΗ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Για να κυβερνά ο λαός. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται ΠΑΙΔΕΙΑ και λιγότερη ΕΡΓΑΣΙΑ. ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

Χρειάζεται και κάτι άλλο, που εσείς αποσιωπάτε, συστηματικά: ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥς ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥς ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥς ΥΠΗΡΕΤΕΣ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟ ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΥΣ , ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΔΩΣΟΥΝ.

 

Εσάς, με τα τόσα απαξιωτικά για τον πρώτο στόχο (απελευθέρωση) και την αποσιώπιση του δεύτερου, (δημοκρατία),  μάλλον δεν σας συγκινεί ούτε το ένα ούτε το άλλο. 

9.Έχετε δίκιο, όταν λέτε πως " Γιατί τι άλλο από μικροαστισμό μπορεί να εκφράζει το στένεμα της έννοιας της αλληλεγγύης στο ότο στοπ των μαθητών στα διερχόμενα αυτοκίνητα, ως απάντηση στην περικοπή των μεταφορών; Αλήθεια τι εμποδίζει τους συγγραφείς του άρθρου να υιοθετήσουν την πρόταση του ταξικού κινήματος για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν μεταφορά, με ευθύνη του κράτους; Αυτά, μαζί με τα περί «αυτοδιοίκησης στην παιδεία», τη στιγμή που η κυρίαρχη τάξη αποκεντρώνει το κόστος της στο λαό, είναι το πραγματικό «βούτυρο στο ψωμί» της κυβέρνησης".

Έχετε δίκιο, από τη σκοπιά σας. Πιστεύετε ή προσπαθείτε να πείσετε την κοινωνία πως αυτή η κυβέρνηση είναι λίγο κακιά, αλλά με τις "κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ" , θα μας δώσουν χρήματα. προσπαθείτε να πείσετε μια ολόκληρη κοινωνία, πως με μεμονωμένους και αποσπασματικούς οικονομίστικους αγώνες, η κακιά κυβέρνηση θα μας δώσει χρήματα. Η ΚΑΤΟΧΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (και όχι σκέτο κυβέρνηση)  δεν βρίσκεται εκεί για να δίνει χρήματα. Για το άδικο, πλουτοκρατικό , ολιγαρχικό πολιτικοκομματικό σύστημα η διάλυση της παιδείας είναι το βασικό μέσο ποδηγέτησης του λαού, μέσω της αποβλάκωσης.

Είναι , τουλάχιστον, αφελής, αν όχι υπηρέτης του συστήματος και πάροχος νομιμοποίησης του, εκείνος που κοροϊδεύει τον κόσμο, λέγοντας του πως "μπορεί να μας δώσουν χρήματα",  εκείνοι που υπάρχουν επειδή δεν δίνουν.

Με τον ίδιο κόπο, αλλά με καλύτερο προσανατολισμό , αυτή την ολιγαρχική αθλιότητα μπορούμε να την αλλάξουμε.

Καταλήψεις για την Παιδεία και τη Δημοκρατία, αντί για καταλήψεις "να περνάει η ώρα μας και να χάνουμε μαθήματα", με αίτημα να μη γίνουν συγχωνεύσεις! 

Ίδιος κόπος, άλλος δρόμος.

Κατά τα άλλα, τι θα πει "μικροαστός"; Για καλό μας φάνηκε.

Τώρα, θα πάμε να μοιράσουμε έντυπα για την απεργία στις 23.